Matúš Bachynec patrí k najmladšej generácii divadelných režisérov na Slovensku. Réžiu vyštudoval v ročníku režiséra Romana Poláka na Vysokej škole múzických umení v Bratislave, kde absolvoval aj doktorandské štúdium. V súčasnosti pôsobí ako pedagóg na Katedre réžie a dramaturgie.
Počas štúdia inscenoval súčasnú svetovú drámu (Kebab), slovenskú a českú klasiku (Všetko za národ alebo Apple Pie, Periféria) a vlastné dramatizácie (Je svätá). Svoju tvorbu prezentoval na viacerých divadelných festivaloch doma i v zahraničí: Festival Dotyky a spojenia v Martine, Festival Istropolitana Projekt v Bratislave, Nová dráma/ New drama Bratislava, Zlomvaz v Prahe, Encounter v Brne a Rainbow fest v Petrohrade. Ako režisér pravidelne hosťuje v slovenských divadlách (SND, SKD Martin, DJGT vo Zvolene, DAB v Nitre, DJP v Trnave). Jeho doménou je slovenská klasika, ale inscenuje aj súčasné pôvodné texty s angažovaným presahom či inteligentné komédie. V Slovenskom národnom divadle v rámci cyklu Stop extrémizmu inscenoval dokumentárnu drámu Natálka s témou etnickej neznášanlivosti. Okrem toho v Modrom salóne SND autorsky a režijne pripravil komornú inscenáciu o živote a tvorbe Marty Kubišovej pod názvom Kabaret Normalizácia alebo Modlitba pre Martu. K storočnici divadla pripravil v SND inscenáciu Hriech/Její pastorkyňa a k 70. výročiu zavraždenia Milady Horákovej inscenáciu Milada. Medzi jeho najnovšie úspešné tituly patrí inscenácia s hudobnou témou Kým prídu Stouni... v Sále Činohry SND.
Okrem réžie sa venuje aj vlastným adaptáciám a prekladom. Umeleckým šéfom DAB je od augusta 2022. Pre nitrianske divadlo už v roku 2019 naštudoval francúzsku komédiu Meno a o rok neskôr súčasnú českú komédiu Vlastníci.
Matúš Bachynec Martina Mašlárová
Martina Mašlárová je absolventkou doktorandského štúdia na Katedre divadelných štúdií DF VŠMU. Na Divadelnej fakulte pôsobí ako pedagogička a študijná prodekanka. Od roku 2014 bola redaktorkou a od roku 2021 šéfredaktorkou divadelného mesačníka kød. Je členkou Slovenského centra AICT a o.z. MLOKi, ktoré združuje mladú generáciu divadelných kritikov a vydáva online časopis www.mloki.sk. Píše pre rôzne kultúrne periodiká (Slovenské divadlo, Javisko, Monitoring divadiel, Svět a divadlo, Loutkář...). Pravidelne spolupracuje s divadelnými festivalmi ako členka dramaturgických rád, festivalových redakcií, kurátorka, hostka diskusných platforiem (Dotyky a spojenia, Divadelná Nitra, Nová dráma/New Drama, Bábková Žilina a i.). Ako dramaturgička spolupracovala s Divadelným centrom Martin na cykloch inscenácií pre mládež a s Matúšom Bachyncom na inscenácii Novecento (Nová scéna).
Od roku 2012 sa venuje aj neprofesionálnemu divadlu ako porotkyňa postupových súťaží. Odborné štúdie publikuje v domácich aj zahraničných publikáciách. Ako členka kurátorského tímu sa podieľala na vzniku výstavy Divadelné storočie – stopy a postoje, ktorú organizoval Divadelný ústav v rámci projektu Rok slovenského divadla. Je spoluautorkou otázok do divadelnej Spoločenskej hry v x dejstvách. Príležitostne prekladá z francúzštiny a angličtiny, v roku 2021 vyšiel jej preklad publikácie britského kritika Marka Fishera How to Write About Theatre (Ako písať o divadle).